Program
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby nasz program (zgodny z wytycznymi MEN) był rozwijający, barwny i interesujący dla każdego dziecka. Stąd też obok zajęć edukacyjnych i języka angielskiego znalazł się w nim również śpiew i dykcja z elementami emisji głosu, rytmika, umuzykalnienie, pianino, taneczny mix uwzględniający różne techniki tańca i plastyka. W naszym przedszkolu dzieci mają także możliwość poznania świata i tego materialnego – jako Mali Odkrywcy, jak i duchowego – uczestnicząc w zajęciach Religii, a także uczestniczyć w Akademii Sportu rozwijając swoje kompetencje ruchowe.
Programy realizowane w przedszkolu
- Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M.A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek.
2. „Wehikuł czasu” program edukacji historycznej dla grupy zerówkowej. Autor: mgr Ewa Włodarczak
3. Program wychowawczy – autor mgr Ewa Włodarczak
4. „Chcę zostać przedszkolakiem” – program adaptacyjny – autor mgr Ewa Włodarczak.
Metody realizowane w przedszkolu
- „Metoda edukacji przez ruch” D. Dziamskiej– wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch dziecka w celu uaktywnienia jego zmysłów, dzięki którym poznaje otaczający świat. Istotnym elementem tej metody jest wykorzystanie różnych form plastycznych i różnych gatunków muzyki.
- Pedagogika zabawy „Klanza”– umożliwia świadomą i kreatywną pracę z grupą. Głównym atrybutem wykorzystywanym w pracy jest duża, kolorowa chusta.
- Metoda twórczego myślenia J. Osborne „Burza mózgów” – dzieci mają prawo zgłaszać swoje pomysły, które nie podlegają ocenie.
- Metoda I. Majchrzak – odimienna metoda nauki czytania. Jest to system ćwiczeń wizualnych wiodących dziecko od rozpoznawania swojego imienia do umiejętności czytania.
- System Emila Jacques’a Delacroze’a zwany popularnie rytmiką.
- Programowanie autorstwa firmy GoRobot. .
- Metoda Gimnastyki twórczej Rudolfa Labana – to improwizacja ruchowa bez pokazania wzorca ruchu przez nauczyciela.
- Drama – polega na wczuwaniu się w rolę, na improwizacji, która angażuje ruch, gest, mowę, myśli i uczucia.
- Świat Liczb Willy’ego – innowacyjna metoda wdrażania podstaw matematycznych